Hos Ellinor

Japp, nu tänkte jag berätta lite kort om min lilla tripp till andra sidan av Sverige. Förra veckan åkte jag alltså och hälsade på min kära vän Ellinor i Nyköping/Flen. Jag ska försöka att inte skriva för detaljerat, vilket jag annars brukar vara rätt så duktig på. Sen är det också en del interna grejer som jag så gärna skulle vilja uppleva igen och även dela med mig av. Sånt som vi skrattade hysteriskt åt då, men som ni, kära läsare, förmodligen inte kommer tycka är alls roligt. Det brukar vara så, iaf för mig :)
Tågresan från Dingle till Katrineholm gick jättebra, jag hade tur som fick "låna" en tvåbarnspappas plats (åt rätt håll) då han hade ett av barnen i knät hela vägen. Snällt! Dock hade jag en väldigt tjatig kille brevid mig, som pratade om allt möjligt med mig trots att jag försökte dissa honom hela tiden. Jag menar, när den man pratar med bara ger ett kort ja eller nej till svar, eller svarar väldigt kort på en fråga, och hela tiden tittar ut genom fönstret. Förstår man inte då att personen inte är intresserad? Det trodde jag! Men inte han, han fortsatte att babbla och kommentera allt. Men han gick av i Skövde som tur var.
När jag väl kom fram till Flen möttes jag av Ellinor och hennes trevliga mamma. Jag blev så glad! :) Jag hade i telefonen frågat om jag inte kunde gå från tåget hem till dom, men då bara gapskrattade Ellinor. Och det insåg jag ju sen, det hade nog varit lite långt..Haha.
Huset låg mitt på landet och var Så mysigt! Hela stället var fint. Jag är verkligen inte van vid "landet" på det sättet, med djur och sånt så det var lite spännande ;P
- "Vad heter kossan? Eller tjuren..?"
- "7759" HAHA.
Vi käkade lite och åkte sen, tillsammans med Ellinors mamma och bror, in till Nyköping. Det var mycket folk och "gamla" bilar, motorcyklar osv, tydligen varje onsdag på sommaren. Kul grej! Vi mötte upp systern Maria och gick sen för att spela minigolf. Det var roligt, men lite för många banor för mitt tålamod..Ellinor fick massa 1.or, sån jäkla tur! Jag kom iaf tvåa, haha ;)
Min kusin Kalle och hans flickvän Kajsa kom förbi en sväng också. Roligt att träffa dom, var ett tag sen. Synd att jag inte hann se deras lägenhet bara. Det får bli en annan gång!
Efter minigolfen gick vi mot hamnen och satte oss på ett glasscafé, jättemysigt. Min favoritglass fanns där också; apelsinchoklad. Mums säger jag bara!
Sen gick jag, Ellinor och Maria vidare till ett ställe som heter Tellus och tog en öl (cider för oss som inte vuxit upp riktigt..). Det var riktigt mysigt! Satt i såna goa rottingfåtöljer på en terrass precis vid en å. Super!
-
Inser nu att jag bara har skrivit om första dagen, jag kan visst inte skriva kortfattat om saker. Typikst mig!
Kanske borde jag göra så att jag avslutar detta inlägg här och nu, och berättar om nästa, roliga dag lite senare..?
Jag tror det får bli så!
Jag måste dessutom göra nåt nu, är lite rastlös. Det blev ingen promenad i morse då jag skulle till arbetsförmedlingen på sånt "gruppmöte". Det gav ju absolut ingenting! Allt hon sa och pratade om tycker jag säger sig själv. Onödig tid! Men men, det är så det är.
Har en liten fundering på att gå ut och plocka lite hallon, men det regnar ju lite så har ingen jättelust direkt. Säkert skönt väl ute, men.. Vi får se!
Skriver senare.
Pussss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback