Superhelg!

Jag har verkligen haft en bra helg. Mötte upp Ellinor på Centralen i fredags em, så tog vi tåget hem till mitt älskade Hamburgsund. Mor och far väntade med lax-gott, mumma. Det blev mys med Idol och Merci-choklad (Lyx va?!) på kvällen. Lite tråkigt bara att vi var 4 i soffan, men bara jag som såg på Idol, de andra tre sov som stockar!

Lördag morgon vaknade jag 2 min innan min klocka skulle ringa, upp och börja baka! Jag ville fått gjort lite innan de andra vaknade. Hann med en sats knäck innan de vaknade. Bakade lite till och gjorde marmelad. Satte även mamma och Ellinor i arbete med mandelmassan (lite bilder längre ner). På eftermiddagen var det julmarknad på vårat stora "torg" (kände ni ironin?:) Det var riktigt mysigt, mycket folk, lite kyligt och det snöade massor. Köpte dock ingenting. Sen blev det jultallrik på våran lilla lokala restaurang, helt okej. Jag åt tom rödbetssalladen, jag som inte ens gillar rödbetor!
Ännu en kväll framför tvn väntade, denna gången till Så mycket bättre och en film, Shooter, riktigt bra film! Även om man inte kunde tro det, jag och Ellinor somnade båda två. Vi spelade in resten och såg färdigt den igår, söndag. Haha. Hopplösa! Men jag kan verkligen rekommendera den filmen!



Ellinors fina figurer! Det ska stå "Tjorven" på pepparkaksmonstret..Haha!

Söndag vaknade jag också innan klockan, vad är det med mig? Det blev mjuk chokladkola, "RockyRoad-special" och en annan typ av, lite godare pepparkakor gjorda igår. Super. De ska ha glöggfest hemma nästa helg, så mamma ville ha lite att bjuda på.

kvällen tog vi tåget tillbaka mot kära Göteborg och åkte direkt hem till Ellinor. Hon ville ha hjälp med att färga håret, hjälp! Men det gick faktiskt bra, jag tror hon blev nöjd ;) Sov där i natt och åkte med henne imorse när hon skulle till jobbet.
Själv har jag varit "ledig" idag. Har ringt runt och jagat sjukgymnaster för min rygg. Lyckades till slut få en tid imorgon och en på fredag. Fast imorgon hos en naprapat. Nu hoppas jag verkligen att den blir bra snart. Riktigt jobbigt att ha så här, varje litet steg jag tar med vänster ben gör APONT!

Kommentarer
I väntan på Liten - Gravid i vecka 36 säger:

Åh vad söt du är, tusen tack!! Just nu heter hon Lova, så jag hoppas att det passar sen också :D

2010-12-07 | 13:40:56
Bloggadress: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback