I kassan på Ikea

Jag bara måste berätta en grej om kassan på Ikea i måndags. Så jäkla roligt. Ellinor kommer bli "skämtarg" på mig, men det får jag ta idag. Haha.
När vi först kom dit på kvällen gick vi upp och tog nåt snabbt att äta, sen i trappan på väg ner för trappan så hör vi i högtalarna "Kan Ellinor Johansson komma till informationen, tack?" Vi tittade på varann och började skratta. Kul att man hör ett namn man känner igen, inte för att Johansson är direkt ovanligt, men det blev så roligt alltihop. Hon ringde sin mamma och rådfrågade om hon skulle gå dit eller inte, men bestämde sig till slut att strunta i det, så vi fortsatte gå och började fylla våran vagn. 
Sen när vi var i kassan (självscanningsdisk..) och Ellinor skulle betala sitt, så hittar hon inte bankkortet. Hon fick nästintill panik och hade väl ute allt i väskan både en och två gånger. Kortet fanns inte i väskan. Som hon skämdes, stackaren. Så kom hon plötsligt på, "Johanna, tänk om det var därför dom ropade upp mitt namn förut..?" Hon sprang bort till informationen och jo visst, då hade hon glömt kortet på matbrickan när vi åt! Som hon skämdes. Det stod en vakt och en personal brevid oss hela tiden, men sen när jag förklarade alltihop tog dom det lugnare ;) Haha. Jag tyckte så synd om henne, samtidigt som jag inte kunde sluta skratta. Hon sa att vi INTE skulle berätta detta för någon, men jag kunde inte låta bli nu. Förlåt Ellinor! <3
Men det var ju en himla tur att den som hittade kortet inte var en ond människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback