Torsdag

Det är stressande hur fort tiden går. Tror jag skrev nåt om det igår också, om jag inte minns fel, men det är verkligen så jag känner. Jag hinner ingenting av det jag har tänkt. Och då menar jag verkligen ingenting. Det går för fort! Jag hinner inte med. Stopp liksom!
Jag ska strax ta cykeln bort till banken, tänkte öppna ett extra konto till mitt andra. Ett konto med namnet "reskonto". Där tänkte jag sätta in en viss summa varje månad för att spara till en resa. Vad tror ni om det? Dock inte bestämt vad summan ska bli. Men minst 200 kr iaf. Beror ju självklart på hur ekonomin ser ut just den månaden och hur det går med jobb osv. Men det är mitt mål iaf. Och mål sägs ju vara bra att ha.
Måste även skaffa nytt ID-kort. Hade ingen aning om att det gått ut, men när jag var på Systemet i Gbg förra veckan så säger hon i kassan att kortets giltighetstid gick ut i juli. What? Men hon sa att hon var snäll denna gången, men att nästa gång funkar det inte, så nu måste jag ju verkligen fixa ett nytt. Tur att hon var snäll iaf!
Förresten, jag ringde till Gbg stadsdelskontor igår och tänkte ställa upp mig på sån "vikarielista" för dagis/förskola som jag har hört ska finnas. Fick prata med en jättetrevlig kvinna, sådär gó. Först var det nästan ett direkt nej, att dom inte tog in folk som saknade barnutbildning. Trots att man har annan erfarenhet av barn. Skit, tänkte jag. Men sen började hon fråga om vad jag hade läst innan och sånt. Så jag svarade ju då, musik på gymnasiet och sen en ettårig kurs i Mat och Hälsa. Då vände hon totalt! Sa att det var väldigt positivt med folk som sjöng och kunde och ville sjunga med barnen, eftersom dom gör det i stort sett varje gång. Och att jag sen hade kunskaper inom bak och matlagning också var ännu ett plus. Så nu ska jag dit och träffa henne nästa vecka! Hjälp kände jag spontant, men jag hoppas det går bra. Hon var ju iaf väldigt trevlig!
Nej, nu ska jag försöka få nåt gjort här. Hinner ju som sagt ingenting och då kan jag ju inte sitta här!

Kommentarer
Kaj säger:

men vad kul! hoppas det går bra, men det gör det säkert :)

2010-09-02 | 22:20:57
Bloggadress: http://kajsworld.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback