Hav och sol

Igår morse när jag vaknade, så kände jag att jag hade sån hemlängtan. Jag skulle egentligen åkt hem förra helgen, men då blev det ju operation på fredagen, så det gick ju inte. Sen föll det sig så att jag bara har en inlämning och lite annat plugg denna veckan som jag kan fixa med hemifrån. Dessutom så åkte Ellinor till Barcelona och Emma flyttade hem till Stockholm. Och jag hade heller ingen hockey förrän på torsdag. Så vad gjorde jag? Jo, jag hoppade på tåget hem till mor och far. Så otroligt skönt.

Så nu sitter jag här med solen glittrandes i havet utanför. Det blåser en del, men det känner jag ju inte här inne.
Jag fick sån energi när jag vaknade och såg den blå himlen. Åh, vad jag älskar sol och hav. Ett sorts lugn som infinner sig.
Jag tror jag ska ta en väldigt långsam (ja, det går ju inte att gå så fort direkt) promenad bort till mormor och få hennes tid att gå en stund. Men sen måste jag hem till plugget igen. Min viktigaste uppgift just nu är en aktörsanalys om Israel-Palestina-konflikten. TJIHO, vad kul!
¨
Bild från 18 dec förra året. Åh, vad jag vill ha snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback