Pizza á la LCHF - vad annars? :)

Den godaste pizzan ever! Även detta ett recept från Åses 56kilo.se, som så mycket annat. 
Jag har provat flera recept på pizzadeg, men detta är utan tvekan det bästa. Yammie! 
 
Receptet blir 2 plåtar:
200g riven ost
8 ägg 
1,5 dl vispgrädde
4 msk fiberhusk
Lite salt
 
Vispa ägg, grädde och fiberhusk med elvisp, blanda sist ner osten. Låt stå ca 5 min (inte längre!). 
Fördela degen på två plåtar. Grädda i 175 grader, ca 15 min, eller tills de fått lite färg. 
Fördela sedan önskat pålägg på bottnarna och grädda i 250 grader tills osten smält och pizzan fått fin färg. 
 
Mina favoritpålägg är skinka, räkor, svamp, Mmm! 
Igår hade vi dock inte tillräckligt med skinka, så det fick bli tacofärs på ena :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback