Sockerkaka med en touch av kokos

I helgen bakade jag en sockerkaka inspirerad av receptet i Annika Rognebys fantastiska bok "Bakglädje med LCHF". Dock så ändrade jag lite i den för att den skulle bli, om möjligt, ännu godare! 
 
Sockerkaka: 
2 ägg
1,5 sukrin/stevia strö
150 g smält smör
0,5 dl vatten
1,5 tsk vaniljpulver
3 dl mandelmjöl
1 tsk
1 dl kokos
 
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en sockerkaksform och "bröa" med kokos, alternativt använd en silikonform.
Rör sötning och ägg poröst med en elvisp. Tillsätt det smälta smöret och vattnet och rör ihop. Blanda alla torra ingredienser och rör ner. Grädda kakan mitt i ugnen, ca 25-30 min. 
Njut tillsammans med hallon och en klick grädde!
 
Ursäkta för bilden, kakan är 10 ggr godare än bilden visar! 
 
 
 
 

Kommentarer
Madeleine - Mamma - Foto - Oslo säger:

Oj det var konstigt, andra verkar få upp men prova att “unfollow” och “follow” igen? :D

Kram, säg till om det inte går så ska jag maila BL!

2012-08-29 | 15:46:21
Bloggadress: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback