Kesoplättar

Igår gjorde jag kesoplättar till mellanmål, det skulle bli alldeles för länge mellan lunch och middag annars. Serverade gjorde jag med kesella och bär. Receptet hittade jag på www.56kilo.se.

4 plättar, 2 port

2 ägg
250 g keso (liten burk)
2 msk fiberhusk
En nypa salt.

Mixa allt med stavmixer (jag tog elvispen!) och klicka ut i panna med smör. Stek på ganska svag värme en relativt lång stund tills botten är fint gyllengul och plättarna stabila nog att vända.
Servera med en klick grekisk/turkisk 10% yoghurt eller kesella och gärna färska bär.

--

Nu ska jag fortsätta mitt packande här. Flyttar ju om drygt en vecka! Måste plugga lite också, har världens psykologiinlämning på söndag. Tjiho. Ikväll är det iaf hockey, ett litet avbrott i allt.

PS: Jag tänker inte ens kommentera att det är den 14 feb, Alla hjärtans dag. Det är en löjlig dag. Varför inte bara vara góa och mysiga mot varandra hela tiden, eller vilken dag som helst? Nej, onödigt.

Tack för mig.


Kommentarer
Pernilla säger:

Jag handlade på Hung fat. Det är ett lager med en stor affär med allt asiatiskt du kan hitta :D Ligger mittemot ikea bäckebol. Men såg på deras hemsidan att det ska finnas en affär i centrala göteborg också, men vet inte alls om det är samma utbud eller hur det ser ut :)

2012-02-15 | 21:47:09
Bloggadress: http://pernillaalgerod.wordpress.com
Kajsa säger:

Ser jättegott ut, ska jag nog testa :)

2012-02-17 | 17:20:36
Bloggadress: http://doucare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback