Melissa Horn

Söndagen den 15 juli var jag och Ellinor på Melissa Horn på Trädgårdsföreningen i Gbg. Hon hade två "förband"; Teitur och Anna Ternheim, båda helt grymma! Sköna låtar och röster till dem, bra bra. Melissa sen, hon var mer än grym. Riktigt bra! Jag ser inte det "deppiga" i henne som många andra säger så fort man bara nämner hennes namn. Visst, det är ju inga direkt uppiggande texter, men jämför med t.ex. Kent då? Inte för att man ska jämföra, jag gillar både Kent och Melissa. Punkt.
Däremot blev det lite knasigt att Melissa körde på en sån stor konsertplats som Trädgår´n. Det var alldeles för stort och blev nästintill "opersonligt". Hade passat bättre på en liten typ uteservering eller liknande, men tyvärr är hon väl för stor för det nu. Sen var det svinkaaaaaallt hela kvällen. Minns inte när jag frös så mycket sist. Ansiktet var helt stelt, så jag kunde knappt sjunga med. Men det är klart, det går ju inte att jämföra med t.ex. Håkan (fina Håkan!) där man inte står still en sekund under 2 timmar. 
 
Slutkontentan: Melissa var grym, men det skulle varit på ett lite mindre ställe.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback