Semesteroro

Nu tänker jag lätta mitt hjärta lite, bara så ni vet. Det blir lite privat egentligen, men jag tror det går bra ändå. 
 
Denna sommaren har ju jag bott (och gör ytterligare några veckor) hemma hos mina kära föräldrar, vilket har gått jättebra. Jag måste medge att jag innan sommaren, eller i våras när jag fick veta att jag fått jobbet här uppe, blev lite orolig. Hur skulle det gå med att bo så tätt inpå varandra efter att ha bott på olika håll såpas lång tid ändå? Jag ska tillägga att vårat hus är i minsta laget så det är verkligen så, är man inte själv hemma så finns det inte någonstans att vara själv. Men jag älskar huset och allt runt om, så jag vill inte byta bort det mot nåt i världen. 
 
Men, mot min förmodan så har det gått jättebra. Visst, vi har varit lite småovänner emellanåt, men det har löst sig rätt fort. De slutar jobba och kommer hem rätt sent på kvällen, medans jag ofta har slutat runt 14-15tiden på dagarna. Därmed har jag fått min "fri-tid", min tid i fred, ensamhet.
 
Nu till det "nya" orosmomentet.. imorgon börjar mor och far sin semester. Det kommer alltså inte finnas NÅGON tid för egentid, om jag ska kunna vara hemma. Som imorgon så slutar jag 14.30, och är alltså hemma 14.35. Då hade jag fått några timmar själv innan middagslagning och de andra kommer hem. Men inte nu. Nu kommer dom (troligtvis) vara hemma när jag kommer hem. Det känns inte bra, vi kommer gå på varandra. Jag behöver min ensamtid, en stund varje dag. Ännu "värre" blir det onsdag-fredag då jag är ledig. Vad ska jag då göra? Hoppas verkligen på sol så att vi kan åka på havet. I vanliga fall hade jag tagit en rask långpromenad när det blivit för påfrestande, men nu med min j*vla fot så funkar inte det. Aaaaah.
 
Det låter som att jag inte kan umgås med mina föräldrar, men det är så fel. Jag älskar dem och vill gärna umgås med dem. Men inte hela tiden. Jämt. Varje dag. Jag behöver som sagt en stund för mig själv varje dag. 
 
Ja, vi får se hur det blir, hoppas verkligen att det löser sig. Vill inte ha en till dag som denna, jag har varit svingrinig hela dagen. Pisshumör verkligen. Om en stund ska iallafall jag och mamma gå på bio, så går tiden lite. 
 
Om det nu är någon som orkat läsa allt detta, så får ni mer än gärna kommentera och skriva om ni har några råd! 
 

Kommentarer
Kajsa ♥ säger:

Hoppas det löser sig till det bästa ♥ Förhoppningsvis har de väl lite semesterplaner och utflykter att åka på :) Och så får du se fram emot lördagens bröllop :D

2012-07-29 | 20:59:13
Bloggadress: http://doucare.blogg.se/
Anna säger:

Råd: blir det påfrestande, skrik i en kudde eller åk hit! Haha, puss!

2012-07-30 | 19:14:32
Bloggadress: http://annahelenas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback