LCHF på Kreta?

Jag sitter här och funderar lite. Funderar på hur det ska gå med min kosthållning när jag åker till Kreta på fredag. Jag har inte ätit pasta, ris, potatis eller bröd på över 8 veckor, vilket känns helt grymt.
Bröd och potatis kommer gå bra. Bröd äts ju ändå bara till frukost på hotellet, då kan jag bara fortsätta med min goda vana och äta äggröra varje dag. Det gör jag ju faktiskt redan nu.
Jobbigare lär det bli med pasta, som jag brukar äta till lunch iaf varannan dag. Pasta Carbonara är ju bara såå gott. Men jag vill verkligen inte äta pasta och bli komamätt, som jag nu har märkt att man blir oavsett hur mycket man äter (om man vill bli mätt).
Jag kan äta omelett även till lunch, men det känns väldigt tråkigt att äta samma till både frukost och lunch. Kommer tröttna lagom tills jag kommer hem och ska fortsätta äta det. Sallad går ju såklart bra, men det blir jag inte så "hållbart" mätt på, blir hungrig efter några timmar igen och det vill jag inte ska hända. Speciellt när jag inte äter frukt och kan äta det mellan måltiderna. Oooh, lite kluven!
Middag på kvällen är jag inte så orolig för, det är ju bara att be att få extra sås och sallad till köttet/fisken, eller vad jag nu äter. Det löser sig.
Nej, problemet är lunchen. Sen kan jag erkänna att jag kommer äta glass trots all skit i den, jag har ju faktiskt SEMESTER! Det är bara att ta nya tag när jag väl är hemma igen.

Någon som har något tips på vad jag ska göra vid lunchen?

Kommentarer
Sofia säger:

Hej Johanna!

Jag var i Spanien för några veckor sedan och det gick jättebra att hålla på LCHF-kosten faktiskt. Jag vet inte hur ni kommer bo på Kreta men vi hade i alla fall kök på vårt hotellrum så vi lagade vår egen lunch nästan alla dagar. Jag brukade fixa en liten minibuffé av korv (med hög kötthalt :) ) , äggröra, salamikorv, gräddstuvade champinjoner, stekt lök, lite jordgubbar kanske eller vad man känner för. Det funkade faktiskt jättebra! Då vi gick ut och åt lunch tog jag grillad kyckling och sallad, man var ofta lite osäker på såserna så det stämmer ju det du skriver att man blir inte lika mätt som hemma. Men man får beväpna sig med några babybelostar eller liknande om man blir hungrig innan det är dags för middag :)

2012-06-17 | 21:24:38
Bloggadress: http://nejtillkolhydrater.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback