LCHF och stillasittande

Ni som har hängt med här på bloggen ett tag kanske vet att jag varit opererad, gipsad och sjukskriven i 7 veckor? Är dock fortfarande sjukskriven, men gipset är i alla fall borta! Alltid nåt. Jag tänkte bara dela med mig lite av mina tankar kring mat och långt stillasittande
 
Hade jag ätit "vanlig" kolhydratskost under dessa veckor så hade jag varit som en boll nu. Känner jag mig själv rätt hade jag säkert gått upp 5kg på de 7 veckorna, med min underbara ämnesomsättning. För jag kan erkänna att jag åt. Jag åt jättemycket "sötsaker", dock utan socker och mjöl. Jag är grym på att tristessäta. För det vill jag lova er, att det är fruktansvärt tråkigt och frustrerande att inte kunna röra sig mer än 20m i taget och inte få lov att göra nåt. Och det finns ju inte så där jättemycket att göra stillasittandes, eller helst liggandes i soffan med benet i högläge. Nej, inget för en rastlös själ som jag
 
Så, tänk er nu. Bombadera kroppen med kolhydrater som pasta, ris och mjöl och samtidigt inte röra en fena under två månader. Ingen bra kombo, det hör vi ju allihop! 
Nu är ju då fallet sådant att jag inte åt några kolhydrater under dessa veckor (och fortfarande inte såklart) och därför inte gått upp ett enda jäkla hekto. Snarare gått ner 1 kg. Det är så grymt vad LCHF kan göra med kroppen. Eller snarare Inte göra? 
En vän jag träffade igår och inte har träffat under hela sjukskrivningen frågade mig vad tusan min knep var för att inte gå upp nåt när jag bara legat still. "Jag tackar LCHF", svarade jag :) Kan tilläggas att hon inte visste att jag gått ner nåt. Då blev jag glad, att det även utifrån syntes att jag inte blivit större. 
 
Så, tack till LCHF och dess underbara effekter! Nu längtar jag tills jag kan börja träna igen efter 3-4 månaders smärta. Då jävlar ska kilona bort! 
 
Tack och hej! 

Kommentarer
Caisa säger:

Heja dig! Underbart ju :)

2012-11-21 | 22:19:25
Bloggadress: http://lchfklubben.se/Caisa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback