Smoothie

Igårkväll var vi iväg till Trollhättan och hämtade en vän på flygplatsen där. Vi kom hem vid kvart över 8 och då orkade ingen av oss ställa oss och laga mat. Så jag kom på att SofiaNejtillkolhydrater tipsade om en Paleo-smoothie häromdagen. Den fick det bli! Jag hade däremot i en liten skvätt av laktosfri mjölk och grädde för att få det lite "lösare". Jag måttade inte upp ingredienserna så det måtten är ungefärliga. 
 
Till 1 pers
 
ca 10-15 hallon
1 avokado
2 msk mandelsmör
1,5 msk grädde
1,5 msk laktosfri mjölk (mindre kh än vanlig)
 
Mixa ihop, häll upp i högt glas och drick, eller ät med sked som jag fick göra :)
 
Tråkigt utan bild, men mobilen låg på laddning och jag var hungrig! 
 
 
 

Kommentarer
Anna säger:

Sv: men gud, det tänkte jag inte på! det ska jag göra nästa gång jag har tråkigt! ;)

2012-11-07 | 12:51:20
Bloggadress: http://annahelenas.webblogg.se/
Caisa säger:

Nu såg jag en kommentar! Hade bara missat att svara. Tanken är att Hailie ska gå på dagis 15 h/vecka nu när jag är hemma, det är det man har rätt till i Gbg när ena föräldern är föräldraledig.

Vad bra att "ingenting" funkar också. Vad hade du velat läsa mer om? Kram fina du!

Svar: Okej :) Jaa, svårt det där. Tycker det är bra som det är. Lite vardagsliv, mer om er kanske! Och kanske mer recept, det tycker jag är väldigt kul och inspirerande :)
Fortsatte du med veckomatsedeln förresten?

kanduvisslajohanna.blogg.se

2012-11-09 | 07:38:37
Bloggadress: http://lchfklubben.se/Caisa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback