Fiskpudding (GOTT)

Här kommer en supergott recept på en fiskbullepudding. Receptet är min norska farmors gamla sen mååånga år tillbaka. Och om jag säger så här; jag hatar fiskbullar i vanliga fall, men här i är det såå gott! Testa själva!
Farmors recept är självklart inte LCHF, men jag fixade och trixade så nu är det det! :) 
 
1 burk fiskbullar (ca 400 g) Inte i hummersås! 
3 dl grädde
3 dl gammaldags mjölk
150 g philadelphiaost
ev. 1 tsk fiberhusk
6 ägg
salt, peppar
1,5 dl mandelmjöl
 
Sätt ugnen på 200grader. Häll av buljongen till fiskbullarna och lägg dom i en ugnsform. Skär bullarna i små bitar (kniv/gaffel eller sax). Ju mindre bitar desto mindre fiskbullesmak. 
Koka upp mjölk och grädde, rör hela tiden. Lägg i philadelphian och rör tills den smältar. Tjocknar inte såsen efter en stund så ta i lite fiberhusk (obs! inte för mycket, då blir det en klump av alltihop). Salta och peppra. Låt svalna lite. Vispa ihop äggen och rör i den något avsvalnade såsen. Rör hela tiden! 
Häll över såsen över fiskbullarna och strö över ströbröd. Grädda ca 45 min, tills den fått lite färg. 
Servera med skirat smör, smörstekta sockerärtor och sparris. Gott! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback