LCHF-pasta

Igår testade jag återigen ett nytt recept, känns som att det är nya varje dag. Men vad gör det? Bara roligt! Jag älskar att stå i köket! Tror jag ska bli hemmafru ;) Tänk att bara få stå och laga mat och baka hela dagarna..sen har jag inga problem med att städa heller, förutom toaletterna. Men men! Här kommer ett recept på pasta. Jättegott måste jag säga! Jag serverade med bacon-och svampsås, aaaah! :) Receptet kommer från 56kilo
 
3 pers
 
4 ägg
125 g philadelphia
0,5 dl fiberhusk
 
Sätt ugnen på 150grader. Vispa äggen poröst, tillsätt philadelphian och fiberhusk och vispa ihop till en jämn smet. Fördela smeten på två bakpappersklädda plåtar och bred ut smeten tunt. Lägg ett bakpapper över och kavla ut till papperskanterna. Låt papprena vara kvar under gräddningen. Om ni inte har någon kavel så kan man även försöka platta ut så mycket som möjligt med slickepott. Grädda i ca 10-12 min. Låt svalna och ta sedan bort översta pappret och skär tunna strimlor av degen, om ni vill ha tagliatelle/spagetti. Låt de vara om ni ska göra lasagne. 
Ni måste bara testa!
Såsen jag gjorde till är bara ett hopkok av bacon, svamp, lök, smetana, lite grädde och kryddor. Inte svårare än så! :) 
 
Och Ida, det smakar väl kanske inte helt som vanlig pasta, men ett grymt bra substitut! :)

 
 
 
 

 

 

Kommentarer
Ida säger:

Haha det smakar inte ägg som typ alt annat då?? :)

Svar: Nix, det vill jag inte påstå! :) Testa! Men ha dom inne några minuter längre i ugnen om du nu är så orolig för äggkonsistensen ;)
kanduvisslajohanna.blogg.se

2012-09-20 | 09:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback