Rabarber-och jordgubbssaft LCHF

Ni var några som på Instagram frågade efter receptet på saften jag gjorde igår, här kommer det! 
 
Rabarber- och jordgubbssaft á la LCHF
 
1 flaska
 
650g jordgubbar (jag använde frysta)
650g rabarber
4-5 dl vatten
1 citron
½ tsk citronsyra (kan uteslutas, endast för hållbarheten)
3,5-4 dl stevia strö (eller valfri sötning)
 
Skala och skiva rabarbern. Blanda rabarber, jordgubbar, vatten, citronsyra och saften från citronen och koka i ca 10-15 min. Krossa sedan frukten med en potatisstöt. 
Sila av blandningen genom en silduk eller kaffefilter. 
(Jag har en sån "silställning" från Ica, kalasbra!)
Koka upp saften tillsammans med sötningen, skumma av och häll upp på flaska eller kanna.
Stäng INTE korken direkt, det är varmt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback