Chockrosa tejp

Igår hos sjukgymnasten så fick jag min fot tejpad. Eftersom mina utskrivna värktabletter inte längre har den effekt dom ska, så fick vi testa nåt nytt. Det är en kinesisk tejp som tydligen massa idrottare använder och som sitter kvar i en vecka och ska lindra smärta och öka blodcirkulationen. Ja, funkar det så är det ju kanon! Fick välja mellan rosa, blå och beige - ROSA såklart!
En lite rolig situation som jag nu känner igen mig själv i är/var när mitt kusinbarn Ingrid för ca 5-6 år sen hade brutit sitt ben och fick gipset i chockrosa färg. Ingrid var bara 1½ år då, så hon var ju väldigt liten för att ha ett brutet ben och inte kunna gå när hon precis lärt sig det. Så för att hjälpa henne lite "psykiskt" så virade de in chockrosa bandage på hennes gosekanins ben också!! Så pedagogiskt så det är inte sant!
Som den kaninen känner jag mig. Haha!
Fint va? Lite svårt att se hur det skulle kunna hjälpa, men vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback