Chokladbomb - godaste på länge

Idag blev det varsin chokladbomb och en bit mjuk pepparkaka till lunch för mig och Jenny. Mitt i allt julbak, som förövrigt gick galet dåligt idag. Nästan inget blev bra..
Hursom, chokladbomben. Det är nåt av det godaste jag ätit. Anledningen till att jag kallar det för chokladbomb är för att det helt enkelt är som en bomb i munnen. Ja, så gott alltså. Det nästan exploderar i munnen. Herregud. 
Grundreceptet kommer från fantastiska Caisa som bloggar för LCHFklubben.se, men sedan har jag modifierat lite så det passar mig ännu bättre. 
 
8 portionsformar
 
3 dl vispgrädde
3 ägg, separerade
100 g philadelphiaost
1 tsk vaniljpulver
Drygt ½ dl sötning
5 msk kakao
 
Vispa grädde hyfsat hårt. Vispa i äggulor, sötning, philadelphia, vaniljpulver och kakao
Vispa äggvitorna hårt (kan du hålla bunken uppochner över huvudet? Då är det klart!). VÄND NER vitorna i chokladsmeten, vispa INTE. 
Häll smeten i små formar. Ställ i frysen ca 30-60 min. 

Kommentarer
Caisa säger:

Mmm länkar tillbaka! ;)

Svar: Till vad? :D Haha.
kanduvisslajohanna.blogg.se

2012-12-16 | 19:23:41
Susanna säger:

Åh, mums! Detta ska testas. :D

Svar: Tycker jag verkligen, det var så otroligt gott! :)
kanduvisslajohanna.blogg.se

2012-12-18 | 04:18:51
Bloggadress: http://nattivatti.vimedbarn.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback