Zucchinigratäng

Jag är hemma hos mina föräldrar över helgen och ville därför rensa lite i kylen hemma igår. Det blev en kalasgod zucchinigratäng!

Till 6 pers

4 små zucchini
1 pkt bacon
3 dl grädde
1 dl rysk yoghurt
3 dl riven ost
Salt och peppar

Sätt ugnen på 225grader. Skiva zucchinin och stek i smör. Lägg över i en form. Stek sedan strimlad bacon och fördela jämnt över zucchinin. Blanda yoghurt, grädde och 2 dl av osten, salta och peppra, och bred ut över zucchinin och baconet. Strö över resten av osten och skjutsa in i ugnen ca 25 min eller tills den fått färg. Klart!
--
Imorgon ska jag plugga verkligen HELA dagen och på kvällen ska vi till min faster så det blir ingen update här imorgon :)
häng med på Instagram, johannagrip!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback