Supergott rostbröd

Detta bröd testade jag i fredags. Då jag samtidigt var sjuk med feber och annat mindre trevligt så fick det bli ett bröd som inte var alltför jobbigt och tidskrävande. Detta var perfekt. 10 min + ugnstiden, klart!
Jag är inte så förtjust i bröd med "äggkonsistens", men detta kändes verkligen som ett "vanligt" bröd.
Vi rostade det och åt till räkor.
 
Ett formbröd:
 
10 ägg
50g smält smör
1,5 dl kokosmjöl
2 msk fiberhusk
2-3 tsk bakpulver
1 tsk salt
Sesamfrön
 
Sätt ugnen på 175 grader.Vispa äggen poröst med elvisp, häll sedan i det smälta smöret. Blanda övriga ingredienser i en annan bunke och blanda ner i äggsmeten. Häll i brödform klädd med bakpapper, toppa med sesamfrön.
Grädda mitt i ugnen i 30-40 min.
 
Ett tips om du rostar det är att tunnare skivor är godare än tjocka. 
 
Receptet har jag lånat från http://www.lchfgourmet.se, men ursprungsreceptet kommer nog från Mariann Andersson tror jag. 
 
 
 

 

 


Kommentarer
Caisa säger:

Detta ska vi testa idag!

Svar: Testade ni? Vad tyckte ni? Jag gjorde en till laddning igår, tyckte det var så gott! Och dessutom var det mycket roligare än att plugga sociologi..
kanduvisslajohanna.blogg.se

2013-01-21 | 12:27:16
Bloggadress: http://lchfklubben.se/Caisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback