Hos Ellinor 2

Vilket underbart väder vi har, måste jag börja med att säga! Helt lovely. Har legat ute i solstolen några timmar och bara njutit. Har dock rätt mycket att göra, så jag hade ingen ro längre. Tänkte börja beta av min att-göra-lista lite smått idag. Men först tänkte jag passa på att fortsätta på min miniweekend på östkusten!
--
Alltså fortsätter jag direkt in på dag 2, torsdag :)
Vi började dagen med en "hotellfrukost", som Maria kallade det, Mys! Sen begav vi oss mot stan, shoppade lite och åt lunch i solen. Allt var bara så mysigt hela tiden. Tänk om man kunde få ha det så hela tiden? Vad bra allt vore!
När vi kände att vi gjort Nyköping så tog vi bilen "till landet" som flickorna så fint kallar det. Det var soligt och varmt, så vi bestämde oss för att bada. Okej, jag visste att det var sjö. Och jag vet att sjö inte är som hav. Inte salt, inte lite "klart" och blått. Men jag blev lite smått chockad när vi kom ner till bryggan. Vattnet var ju för sjutton BRUNT! Smutsigt, äckligt. Min första tanke var bara att "här badar jag inte!". Jag är rätt dålig på att hålla mun ibland, även denna gång så jag sa precis vad jag tyckte. Det var ju dumt av mig. Vissa grejer kan man ju hålla för sig själv! ;) Efter många om och men, så gick jag iaf i. Det var..kallt! Men blev skönare efter en stund. Och tro det eller ej - jag tvättade håret i det bruna vattnet!

När vi väl kom hem igen, så tog vi med oss en korg och gick och plockade svamp. Dock hittade vi inte så jättemycket, men det var roligt ändå. Jag gick i flipflop och shorts, Ellinor i foppa. Bara Maria som var ordentlig och hade riktiga skor. Det kliade i hela kroppen sen!
Efter middagen kom nästa uppdrag - Vingåker. Ellinor skulle köpa en hylla som hon sett på Blocket, hyllan fanns i Vingåker. Dit skulle vi. Men det var bara en av deras bilar som hade dragkrok, den skåpbilen hade även bara 2 säten..pappan skulle köra, så vi var alltså 3 st. Hur vi löste det? Jo, det ska jag tala om. Ellinor satt bak i bilen på en SOLSTOL! Så jävla roligt. Det var ju ingen kort bilresa på 10 min heller, det tog ju nästan 1 h EN VÄG. Och där satt hon i sin solstol. Haha. Skrattar för mig själv när jag tänker tillbaka. 
Hyllan var iaf jättefin! Vilken var tur för det var lite mäck med att hitta till huset..Pappan sa att han visste vart det låg, men det gjorde han nog inte. När vi velat runt i "stan" en stund, så ringde han till slut till säljaren. 
- "Ja, hej! Min dotter skulle kolla på nåt skåp eller vad fan det var." Hahaha.
- "Ja, nu är vi nog på rätt väg. Var det nummer 11?"
- "Nej, 22. Där är 12."
- Men nej! Då har vi ju kört förbi!"
Galet roligt! Men dom som inte var med, tror jag har svårt att se det roliga i det hela. Men det var riktigt roligt.
Väl hemma med hyllan i 20 delar, var det kolsvart ute. Vi hade hyrt en film som vi började kolla på och gjorde samtidigt varsin macka med stekta kantareller (egenplockade sen innan, såklart!), mums!  Filmen, Baksmällan, var dock helt totalt värdelös. Vi båda hade förväntat oss en görrolig film, men icke! Förstår inte riktigt hur folk kan tycka den är bra..
Vi fick båda kämpa för att hålla oss vakna. Haha.
Sen har jag ju redan skrivit om min extrema tur med tåget dagen efter. Eller hur?
Jaa, detta var "kort" om min väldigt braiga resa till Ellinor och östkusten. Mycket bra!
Puss!

Kommentarer
Anonym säger:

HAHAHAHA, vilka härliga dagar det var!

Jag måste säga att du skrev om det väldigt bra också, speciellt om vår "lilla" tripp till Vingåker, herregud vilken resa det var!

Längtar till vårat nästa lilla äventyr, vi får se vad det blir då:P

2010-08-23 | 16:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback