Dagens middag

Rotfruktsgratäng med kyckling, salladsärtor och vitkålsallad.
Gratängen blev lite blöt, förstod inte alls varför den blev det. Det ska jag ta reda på! ;) Men smaken blev super iaf!
Jag hade i 5 normalstora morötter, 5 små potatisar, 2 palsternackor och ½ purjolök. Skalade och skivade tunt och varvade allt i en form. Blandade även i lite ost mellan rotfrukterna. Sen kryddade jag med salt (mycket!), peppar, timjan och vitlök. Blandade sen ca 1 dl matlagningsgrädde med 2 dl mjölk, salt och peppar. Hällde över vätskan över rotfrukterna och gräddade i nedre delen av ugnen, 225° i ca 40 min.
Testa vet ja! :)




Kommentarer
Kaj säger:

Låter gott :) Det kanske var för mycket mjölk i? :)

2010-10-16 | 10:02:52
Bloggadress: http://kajsworld.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback