Resultat: Fisksoppa à la Johanna

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med min soppa. Hittade inget recept som var perfekt för dagens smaklökar, så jag var ju helt enkelt tvungen att själv komponera ihop nåt :) Ungefärligt recept längre ner ifall någon är intresserad!
Ungefär så här:
Koka upp 1 liter vatten med 2 fiskbuljongtäringar. Lägg i 5 tärnade, medelstora potatisar och 1 liten tärnad zucchini. Låt koka ca 5-7 min. Fräs ½ hackad purjolök i lite olja, häll sedan i den "soppan".
Sedan tog jag i kanske 2-3 dl mjölk, tycker inte det ser så roligt ut med "klar" soppa.
Krydda med (här blir det ju ännu mer ungefärligt) 1 tsk chilipulver, 1 tsk gurkmeja, 1 tsk ingefära, 1 tsk röd currypasta, 1 krm salt och lite peppar.
Koka soppan i 10 min, diska bort all disk så länge ;)
Lägg sen i bitar från 2 laxfiléer och sjud  ca 5 min. Sist, men absolut inte minst, lägg i 2 dl halvtinade räkor och låt de bara bli varma. OBS, koka inte räkorna, de blir sega SÅ fort! 
Toppa soppan med en klick fraiche och lite purjolök, Klart!
Smaklig måltid!

Kommentarer
anna säger:

Sv: det var ingen bra dag och jag nämnde maggan..

2011-08-24 | 22:12:44
Bloggadress: http://schewenius.blogg.se/
anna säger:

Sv: <3<3



den där soppan får du gärna göra åt mig någon gång! ;)

2011-08-25 | 18:19:41
Bloggadress: http://schewenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback