Spontanhelg i Gbg

Nu blev det visst ett tag mellan mina "bloggstunder" - igen. Sorry. Det har varit mycket under denna veckan sen jag skrev sist. Det var jobb måndag och tisdag, sen massa massa förberedelser inför onsdagen då jag fick riktigt finbesök. Ellinor och hennes syster Maria kom hit till mig och var här till fredagen. Vi solade, badade, åt gott, åkte båt, fikade. Maria fick även äta havskräftor för första gången - spännande! Jag tror hon tyckte det var gott :)
Åh, vilka bra dagar det var!






Sen när dom skulle tillbaka till Gbg på fredagen så lyckades dom efter en del tjat övertala mig att följa med dit. Beslutsångest framkallades, men jag åkte med till slut.

Fredagskvällen
var relativt lugn för min del; vi käkade och drack lite vin hemma hos Ellinor innan vi begav oss till Grindstugan. Det var ett gott gäng trevliga människor. Isabell, Båtsman och en trevlig vän till Maria, Simone, var med. Kul! Sen gick de andra vidare och jag gick hem för lite skönhetssömn ;)

Lördagens
dag var helt oplanerad för min del. Men vi tog en tur till Haga och myste runt i lite affärer, shoppade lite och så. Åt en grymt god räkmacka på Kajutan i Feskekôrkan. Hem och fixa till sig lite. Maria fyllde även 24 år denna dag (GRATTIS!), så kvällen skulle firas på restaurang med släkt och vänner. Vi var ett ganska stort gäng, då deras kusiner, moster med man och föräldrarna (som överraskade) var med. Kul! Var på ett ställe som heter Mañana, en tapasrestaurang, riktigt gott! Godast var halloumiosten och en spansk tortilla med potatis och ost, mmm!
Mycket fin kväll.

Sen igår söndag tog jag tåget redan vid 9-tiden, lite tidigt egentligen, men skönt att komma hem också.

Nu om en stund ska jag dra till jobbet. Vi räknar ner; 1 av 4 sista dagarna nu.

(Vad fasen hände med mitt textsnitt? Jaja, hinner inte ändra nåt nu ändå, men lite irriterande)


Kommentarer
simone säger:

Hihi, jaja det låter tufft ju!! :)

Tack för en jätte trevlig helg tjejen, riktigt kul hade jag:) Och inte minst vilken god halloumi vi åt tillsammans :)

2011-08-15 | 15:49:25
Bloggadress: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback