Nytt år

Kvällen igår var superbra! Det är bra att inte ha för höga förväntningar innan tror jag :) Vid 16-tiden kom Ellinor med syster hit och vi fixade i ordning oss inför kvällen. Sen begav vi oss bort till deras kusin där kvällen skulle tillbringas. Det blev 3 rätters, som vi delat upp oss att fixa. Jag stod för desserten! Till förrätt hade kusinerna fixat gratinerad hummer, mums! Till huvudrätt bjöd Ellinor, Maria och Båtsman på fetaost-fylld kycklingfilé inlindad i bacon med hasselbackspotatis och sallad. Extremt gott, men jag var så galet mätt efter halva filén och då hade jag inte ens smakat på potatisen. Jag brukar inte äta så jag blir proppmätt, tycker det är riktigt obehagligt, men igår gjorde jag det. Fy fasen vad mätt jag var! Jag lämnade potatisen och åt bara den goda kycklingen iaf. Men det var riktigt gott.
Till dessert hade jag fixat en chokladkaka med after eight, som serverades med hallon och grädde. Det blev också jättegott. Måste erkänna att jag var lite nervös när de andra lagt ribban så högt.. men det gick ju bra.

Jag kommer att lägga upp lite bilder senare, har inte laddat in dom i datorn ännu.

Vid halv 12 åkte vi till Ramberget och gick i stormen upp högst upp på berget. Det är en superfin utsikt i vanliga fall, men igår..herregud. Det var helt magiskt. Med alla dessa fyrverkerier över hela stan. För man ser verkligen HELA stan, tom upp till Kungälv och runt om Gbg. Ah, det var så extremt fint. Och jag är glad att jag fick skåla in det nya året med så fina människor.
Tyvärr fick vi inte tänt mina thailänska ljuslyktor, det var ju storm så det hade aldrig gått.

Efter det fina tolvslaget så åkte vi in till stan, tänkte bara ta en drink i lugn och ro. Vi kände inte för att festa loss. Men det var ju så tjockt med folk överallt så vi gick runt i stan istället, det var faktiskt mysigt. Vid halv 3 kände vi att det räckte, så då åkte vi hem. Jag hade dock lite svårt att sova så slockade inte förrän vid 4. Och sov till 11.15 idag (!!!). Så länge har jag inte sovit i hela mitt liv, jäklar!

Ja, som sagt - bilder kommer senare, eller kanske imorgon!
Hoppas erat nyår var toppen!

Kommentarer
Sara säger:

Gott nytt år vännen! :) haha kl 11 var väl ingenting? jag vaknade halv 2 nu :P

2011-01-01 | 14:11:35
Bloggadress: http://wetterlinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback