Bröllop: När turturduvorna fick varandra

I lördags var jag då som sagt på bröllop till min kusin och hans fina Kajsa (som numera heter samma efternamn, woohoo vi sprider oss!). Det var ett fantastiskt fint bröllop med en riktigt trevlig och rolig fest. Jag kommer inte skriva så himla mycket om det här utan lägger istället upp ett grovt urval bilder från vigsel och fest. Jag hoppas och tror att Kajsa, bloggerskan själv, tycker att det är okej! Alla bilder är tagna med iPhonen så ha det i bakhuvudet med tanke på kvaliteten. 
Maten då? Förrätt och varmrätt var perfekt för en LCHF-are som mig:
Förrätten:  En smarrig räkcocktail med lite olika frukter och grönsaker. Allt perfekt utom mangon och majsen, men hey, det är ju inte varje dag man är på bröllop! Resultat: Helt okej!
Varmrätten: En sjukt god ceasarsallad fast med hummer istället för kyckling. Ah, finner inga ord!
Resultat: Plockade bort brödkrutongerna, så helt perfekt!
Dessert: Chokladdröm med grädde (och ev.mandelmassa i grädden?). Jag åt. Som jag skrev tidigare, hur ofta är jag på bröllop egentligen? Dessutom hade jag innan bestämt mig för att om det var choklad så skulle jag få äta, inte annars. Tur i oturen kan man säga! MEN, det var det godaste jag ätit på länge. Äckligt god var kakan!
Resultat: Åt pipsvängen, men so what, en dag?! 
 
                
 
Detta är bara mina bilder, sen tog mamma en del också som jag tänkt sno och som alltså ev. kommer upp vid ett senare tillfälle. Dessutom agerade min bror "bröllopsfotograf", så han har mängder av fina foton. Dock kommer jag inte använda mig av några utav dom offentligt, då jag anser att det inte är min grej :) 
 
(Just nu på jobbet, tidsinställt inlägg)
 
 

Kommentarer
Anna säger:

Vilken underbar klänning du hade på dig, Johanna! Helt underbar :)

2012-08-07 | 12:08:43
Bloggadress: http://annahelenas.webblogg.se/
Anna säger:

Sv: ja men det är det ju absolut! :)

2012-08-07 | 14:25:28
Bloggadress: http://annahelenas.webblogg.se/
Kajsas mamma säger:

Ja, det var mandelmassa i grädden :)
Kul att se dina fina bilder från bröllopet!

2012-08-08 | 15:03:58
Kajsa säger:

2012-08-09 | 18:10:46
Bloggadress: http://doucare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback