Bröllop och LCHF?

Jag har ett litet "problem". Ånej, inte ännu fler tänker ni kanske? Ah, så är det att vara jag. Eller så kan det vara jag som förstorar upp saker. Skit samma. Denna gången behöver jag råd från Er. 
 
På lördag ska jag på bröllop till min kusin och hans Kajsa. Ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot det. Hoppas på fint väder bara, då vigseln är utomhus. 
Till problemet; jag som äter LCHF känner att jag kan komma att få lite problem med maten under kvällen. Just LCHF är ju en diet/livsstil som är rent idiotiskt att fuska med. När man inte äter kolhydrater så hamnar man ju i nåt som heter ketos. Det tar ett tag att hamna i just ketos och sen räcker det att bara äta en pastaskruv, 1/5 brödbit eller liknande så är man ur ketosen. Idioti enligt mig. Helt värdelöst. Därför vet jag inte hur jag ska göra. 
 
Alt.1: Skita i allt vad LCHF heter och äta det som bjuds. Kasst för kroppen, men lättast på alla andra plan. Risk: magsmärtor pga av "ovanhet" av kolhydrater. 
Alt.2: Äta mig proppmätt innan och sen äta det som är okej. Dessutom är det ju fruktansvärt tråkigt att inte ev. inte äta nåt. Risk: att det inte finns något jag kan äta under kvällen. 
Alt.3: Några förslag? 
 
Rååååd mig! :) 

Kommentarer
Kajsa ♥ säger:

Vilken tur då att menyn är ganska så LCHF :) Ingen potatis, pasta eller sånt i alla fall. Efterrätten kan du säkert ge bort till någon :D

2012-08-03 | 07:58:21
Bloggadress: http://doucare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback