Kokoskyssar

Jag gillar inte att skriva recept på mobilen, men just nu har jag ingen dator i närheten så ni får stå ut ändå. Jag vet att ni är flera som vill ha receptet på dessa godisar som jag gjorde igår, så här kommer det!

3,5 dl mandelmjöl
3/4 dl sukrin melis
3/4 dl grädde

1 dl kokosolja med smak
2 dl grädde
200 g mörk choklad
3/4 dl sukrin melis
2 dl kokosflingor

Rör ihop mandelmjöl, sukrin melis och grädde och kavla ut (mellan två bakpapper) så att massan täcker botten i en form.

Blanda olja och grädde. Koka upp, bryt i chokladen och låt den smälta. Tillsätt sukrin melis och kokosflingor och rör om till jämn konsistens.
Häll smeten över "mandelmassan". Låt svalna och ställ in formen i kylen i 1-2 timmar. Skär i små rutor och förvara kallt.

Grundreceptet är från Katrin, men jag har som vanligt mixtrat lite med det :)
Smaklig spis!


Kommentarer
Caisa säger:

Tack!

2012-12-26 | 16:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback