Packning och bakning

Jag är tröött. Gick upp 4.30 (!) imorse och gick en morgonpw. Jag öppnade förskolan 6.15, därav den tidiga promenaden. Det blir förhoppningsvis en repris av det, trots att jag öppnar både torsdag och fredag denna veckan. Vi hade så få barn idag, så jag fick gå hem kl 13.15 istället för 15.00. Jag klagar inte :) 
 
Denna dagen ska jag ägna åt packning och bakning. Och förhoppningsvis en liten båttur ikväll när pappsen kommit från jobbet och golfen. Vad ska bakas då? Jo, en marängtårta med hallon och jordgubbar. LCHF såklart! Jag har gjort den förut och den är verkligen SÅ god. Anledningen till att baka en tårta så här en vanlig onsdag då? Jo, det är visst någon som fyller 22 år på fredag. Fredag den 13.e Vilket datum att säga hej till världen egentligen. Det kanske är därför jag har sån otur och får alla möjliga konstiga skador och sjukdomar hela tiden, vem vet? 
Iallafall så ska tårtan avnjutas imorgonkväll när det kommer lite folk hit till mig.
På fredag åker jag nämligen till Göteborg över helgen. Ska bli så mysigt. Längtar som en tok. Det ska bli så skönt att träffa min fina vän Ellinor igen, saknar henne så. Som en pusselbit som fattas. På söndag blir det Melissa Horn på Trädgårdsföreningen, mys! Hoppas på bra väder bara..
 
Nej, nu ska jag ta lite kesella med hallon, mums! 
 

Kommentarer
Anna säger:

Hoppas du får världens bästa födelsedag och så får du hälsa Melissa från mig! :D

2012-07-11 | 17:55:13
Bloggadress: http://annahelenas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback