Caisas goda ostkaka

Denna smarriga ostkaka gjorde jag i fredagskväll då vi köpte med oss take-away-thai hem och fick en rätt för lite, vilket resulterade i att ingen blev särskilt mätt. Därför fick det bli en liten ostkaka till tv-myset senare. 
Den fick även väl godkänt av ja-sägare som annars brukar tycka allt är så "osött", bra betyg!
Jag gjorde den utan sötningen, då det fortfarande råder söt-stopp. 
 
Julig ostkaka
 
 ca 6-8 pers
 
250 g avrunnen keso
4 ägg
3 dl grädde
2 dl mandelmjöl
1,5 tsk kanel 
1 tsk kardemumma
½ tsk vaniljpulver
½ tsk salt
ev. 2 msk stevia strö
 
Sätt ugnen på 200grader. Vispa ihop allt, häll i en ugnsform och grädde mitt i ugnen i 30-40 min. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback