Grått

Som ni kanske vet, så är jag är otroligt väderberoende människa. Blir väldigt lätt deppig när det är grått och trist. Egentligen tiden mellan höst och vinter. För vintern, den kan ju faktiskt vara väldigt fin. Om det är snö och sol vill säga. Ja, även om det inte är sol också. Snön lyser ju upp i alla fall. Men den här hösten..den är jag inget big fan av måste jag säga. Som idag. Grå/vit himmel, bruna träd och buskar, inga löv. Fast jag är glad så länge det inte regnar. Jag tog mig en liten "promenad" förut, men eftersom det var så kallt och blåsigt och jag inte kan gå så fort, så gick jag inte så långt. Tar ev. en tur till senare istället.
Om nu inte det där regnet kommer.
 
Denna helgen är jag helt ensam hemma hos mor och far. Både skönt och inte skönt. Tråkigt att vara själv, men rätt skönt också. Så länge det håller sig till en dag och inte mer. Jag tänkte slänga ihop pizza till middag och sen faktiskt göra förra helgen mascarponekräm igen. Ni som inte provat, GÖR DET! Finns i mitt arkiv :)
 
Just det, lite senare idag kommer receptet på citronfromagen som jag gjorde igår, missa inte. 
 
Trevlig helg på er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback