Jordgubbscupcakes

Malin, här kommer receptet på dessa otroligt goda jordgubbscupcakes jag gjorde igår kväll! :)
 
12 st
 
4 ägg
0,5 dl stevia strö
2 dl mandelmjöl
1 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
1 dl grädde
2 tsk bakpulver
100 g smör
25 g kokosfett (eller 125g smör)
100 g philadelphiaost
1 dl jordgubbspuré (mixa halvtinade jordgubbar)
 
Frosting: (smaka av)
600 g philadelphia
1 dl stevia strö
2 tsk vaniljpulver
Några droppar röd karamellfärg
 
Sätt ugnen på 175grader. Smält smör och kokosfett i en kastrull. Vispa sötning och ägg poröst. Vispa sen ner smörblandningen, grädde, philadelphia och jordgubbspuré. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i äggsmeten. Portionera ut smeten i muffinsformar och grädda i ca 20-30 min, beroende på hur effektiv ugn du har. Låt muffinsarna svalna och gör sedan frostingen. Vispa alla ingredienserna med elvisp, smaka av. 
Spritsa frosting på muffinsen och garnera med något fint :) 
 Visst ser dom lite lyxiga ut? 
 
Jag gjorde ett misstag med mina och tog fram jordgubbarna precis när jag skulle mixa, inte bra. Eftersom jag då fick ta i lite varmt vatten i för att kunna mixa dom, så blev purén något "utspädd", så ta fram jordgubbarna i GOD TID. 
 
Receptet är lånat från http://tessanslchf.blogspot.se, men jag justerat lite som jag vill ha det. 
 
 

Kommentarer
Caisa säger:

Tack för peppen :)

2012-11-06 | 11:29:56
Bloggadress: http://lchfklubben.se/Caisa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback