Citrus

Det är en svår tid för mig framöver. Som LCHF.are "får" man ju inte äta frukt, vilket jag inte har jättestora problem med annars. Det enda jag kan sakna är vindruvor, ananas, och nektariner på sommaren. Och att skiva en banan i keson till mellanmål, mmm. Men annars helt lugnt! MEN..nu börjar det bli höst och vintern närmar sig och vilka frukter kommer med vintern..? Yes, citrusfrukterna. Apelsiner, satsumas och clementiner. Herregud vad jag älskar det. Tänk en jättesaftig apelsin. Det är nåt jag kommer ha grymt svårt med, så jag tror faktiskt att jag kommer fuska med det ibland. Kanske får bli en helggrej? Ah, jag vet inte. Jag vet ju att det inte är bra för ketosen, men samtidigt så är det nåt jag verkligen ÄLSKAR. Vi får se helt enkelt! Tiden får utvisa hur det går med mitt citrusbehov. Men runt jul, då ska jag äta apelsiner! Punkt slut :) 
 
 

Kommentarer
Caisa säger:

Det är lyx när man ändå ser frukt som något godare än godis. Det gjorde jag aldrig före, men idag kan frukt vara minst lika gott att unna sig. :-)

Svar: Eller hur! Synd bara att det inte är "okej" inom LCHF..saknar apelsiner! Men måste erkänna att jag faktiskt har fuskat..
kanduvisslajohanna.blogg.se

2012-10-20 | 22:54:15
Bloggadress: http://lchfklubben.se/Caisa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback