Fusk

Ett medvetet val. I helgen har, och kommer, jag att fuska. Jag har gjort ett medvetet val att få äta godis i helgen. En  kompis köpte med sig mina 4 favoritsorter från Hemmakväll när hon kom hit i torsdagseftermiddag. Tack. Jag vet så himla väl att det inte är bra, och jag vet lika väl vad det ställer till med i kroppen, men så länge det är ett medvetet val känns det faktiskt ändå okej. Omedvetna och impulsiva handlingar har jag fått bort vilket känns grymt skönt. Och för att jag ska klara att hålla mig ifrån HELA tiden annars så krävs det att jag får fuska ibland (dock inte ofta). Maten då, fuskar jag med den också? Aldrig. Alla mina måltider är så perfekta inom LCHF-ramarna som de bara kan bli. Ytterligare än anledning till att det känns "okej" att fuska med lite godis. 
 
Sen kan man ju undra varför jag skriver om detta här. Vissa hade kanske skämts över det om de gjort som jag nu, men nej, jag står för mitt val och tycker inte man ska skämmas för sånt. 
 
Det är okej, så länge det inte är hela tiden. Det är ditt liv och din kropp. Du vet bäst hur den fungerar. 
 
Sen måste jag tillägga att socker inte påverkar mig överdrivet mycket, till skillnad från mjöl och annat gluten. Äter jag minsta lilla gluten så sväller jag som en ballong. Det kan räcka med en sås redd på mjöl. Inte bra, men det gör ju också att jag helt undviker det och mår bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback