Korrigering av PF

Efter kontakt med flera "Instagrammare" med samma "problem" ang periodisk fasta så har jag läst på Toves blogg (http://toveshalsa.blogspot.se/) och det gav en del nya funderingar. Så istället för att köra PF fullt upp 7 dagar i veckan, så kommer jag att köra 2-3 dagar och äta resten. Alltså, äta frukost som vanligt 2-3 dagar och skippa den 4-5 dagar. Troligtvis kommer jag att äta frukost på helgen, eftersom jag numera aldrig är ensam på helgmornar och därför mer socialt att sitta med då. 

Anledningen till detta beslut då? 
Jo, helt enkelt att kroppen inte ska vänja sig vid att "Ja, kl 12.30 får jag mat. Jag svälter inte, det är lugnt.". 
 
Inte svårare än så! 
 
Vi testar och ser. Sen kan jag väl tycka att PF just NU inte är det bästa sättet eftersom jag hade velat kombinera det med träning i mitt vanliga liv. Mitt vanliga liv med fullt upp och aktiviteter hit och dit och varje dag. Just nu, pga operationen kan jag ju inte göra nåt, så därför känner jag att det inte blir riktigt "rättvist". Men vi får se, förhoppningsvis fortsätter jag tills gipset är borta (3,5 vecka, PeppPepp!) och även efter det! Räknar dock inte med att träna nåt direkt i år..2013 here I come! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback