Snabb lax i hummersås

Måste tipsa om världens godaste laxrätt! Jag gjorde denna rätt på när jag jobbade på dagis i somras och jag kan bara säga att barnen älskade den! Det enda du behöver tänka på här är att inte ta för mycket hummerfond, dels för att den är väldigt salt men också för att den innehåller några saker som inte bör ätas :) 
Men en skvätt anser inte jag gör något! 
 
Till 4 port
 
4 laxfiléer
1 burk smetana
2 dl grädde
1-2 msk hummerfond (smaka av!)
svartpeppar
ca 1 dl riven ost
 
Sätt ugnen på 225grader. Lägg laxen i en ugnssäker form. Blanda ihop övriga ingredienser och smaka av. 
Häll såsen över laxen, strö på osten och in i ugnen i ca 15 min (beroende på hur tinad laxen är). 
Servera med blomkålsris eller smörstekt vitkål. Eller bara en enkel sallad. 
Himla gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback