Hamburgare deluxe

Igår åt vi grymt goda hamburgare. Gjorde bröd och sås själv och köpte faktiskt färdiga hamburgare. Grejen med färdiga hamburgare är att de som finns i färskdisken (nu snackar jag om Icas) är helt okej utan massa tillsatser och skit, medans frysta går fetbort. 
Detta är t.ex. ingredienserna i Scan´s frysta Bistroburgare: 
INGREDIENSER: Svenskt nötkött, salt, jästextrakt, potatisfiber, potatismjöl, tomat, modifierad stärkelse, paprika, lök, arom, socker, konserveringsmedel E262, citronsyra E330, kryddor, rökarom.
 
No way känner jag. http://www.scan.se/produkter/8910/bistrohamburgare/
 
Men som sagt, jag köpte burgarna med baconsmak, gooott! 
 
Hamburgerbröd
4 bröd 
 
1 dl vatten
1 dl kesella
2 dl riven ost
2 dl pofiber
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
En nypa salt
Sesamfrön
 
Sätt ugnen på 200grader. Blanda alla ingredienser och låt stå och sväll i 10-15 min. 
Forma till "bullar", lägg på en plåt och strö över sesamfrön. Grädda i ca 20 min. 
Riktigt goda!
(http://www.lagalchf.se)
 
Sås
(Ungefärliga mått)
 
1 dl smetana/fraiche
1 dl majonnäs
2 msk stark ajvar
2 tsk sweet chilisås (kan uteslutas om man är strikt)
salt och peppar
paprikapulver
 
Blanda ingredienserna och smaka av med salt och peppar till önskad smak. Perfekt till hamburgarna! 

 
 

Kommentarer
Anna säger:

Javisst är de smidigt med en såsburk som sitter fast :P
Fy fan vad de vattnas i munnen på mig, ser galet gott ut :P

2012-09-13 | 12:48:34
Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback