Minipajer

Igår eftermiddag hittade jag några små, överblivna stjälkar rabarber i trädgården. Synd att bara slänga tyckte jag så på kvällen fick det bli små minipajer av dom. Blandade i lite hallon för att dryga ut. Måtten är inte exakta då jag bara "höftade". Men de blev riktigt goda, kanske något sura så nästa gång ska jag ha i mer sötningsmedel.

Hallon- och rabarberpajer
3 små pajer

50 g rabarber
1,5 dl hallon
2 tsk sötning
2 msk mandelmjöl
1 dl kokos
3 skivor smör

Sätt ugnen på 225grader. Skala och skiva rabarbern i ca 0,5 cm tjocka skivor. Lägg i en skål och blanda i sötning. Låt stå en stund. Om du vill kan du här smaka av det så det blir "rätt mängd" sötning. Fördela i småformarna och fördela sedan hallonen över. Strö över mandelmjöl och nästan all kokos. Skiva till sist över 1 skiva smör (med osthyveln) över varje paj och strö över resterande kokos. In i ugnen i ca 20 min. Låt de svalna lite innan servering. Klart! :)
Servera med en klick vaniljgrädde.


Kommentarer
Anna säger:

Du får se vad som händer i veckan med träningen :P
Perfekt att göra paj, ser galet gott ut! kramar

2012-09-17 | 12:04:44
Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback