Supergott bröd

Häromdagen testade jag ett nytt brödrecept, vilket blev jättegott så det tänkte jag dela med mig av. 
Jag hittade det på ett foto på mobilen så tyvärr minns jag inte varifrån jag lånat receptet. Är det någon som vet, hojta till så länkar jag! 
 
1 bröd
 
50 g solrosfrön
50 g pumpafrön
3 msk bakpulver
100 g sesamfrön
120 g kokosnötsmjöl
60 g linfrö
2 msk fiberhusk
8 ägg
2 dl kesella
3 msk flytande kokosolja eller rapsolja
2 dl vispgrädde
 
Krossa solros -och pumpafrön i en mixer eller med en mixerstav. Vispa äggen lätt i en skål och rör ner övriga ingredienser. Låt blandningen svälla 5-10 min. Häll blandningen i en bakpapperklädd brödform,som rymmer 2 liter. Grädda längst ner i ugnen i 180grader i ca 50-60 min. Låt svallna med bakduk på galler. 
 

Kommentarer
Kajsa ♡ säger:

Låter gott det :)

Svar: Det var gott! :)
kanduvisslajohanna.blogg.se

2013-04-23 | 17:01:05
Bloggadress: http://doucare.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback