Fisksoppa á la Johanna

När jag gör fisksoppa använder jag aldrig något recept,men här kommer ett ungefärligt. 
 
ca 4 pers
 
400 g blocktorsk
2 laxfiléer
En näve räkor (eller så mycket man vill ha)
1 zucchini
1 röd chili
1 broccolihuvud
2 grönsaksbuljongtärningar
1 liter vatten
3 dl grädde
50 g philadelphiaost
Massa chilipulver
ca 2 msk Thaimix från LCHF-butiken *
Lite curry
Gurkmeja (för färgens skull)
Salt, peppar
 
Koka upp vattnet med buljongen. Lägg i tärnad zucchini och mindre buketter av broccolin. Koka ca 10-15 min, ej tills helt mjuk. Lägg i finhackad chili och övriga ingredienser, förutom fisken. Låt koka ihop och smaka av. 
Lägg i fisken skuren i kuben och låt sjuda ca 5 min. Stäng av plattan och lägg i räkorna, OBS får ej koka
 
Servera med aioli.
 
* Thaimixen innehåller chili, vitlök, ingefära, koriander, kummin, paprika, citronskal och salt. Alltså går det självklart att blanda ihop den själv. Den är supergod! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback