Smarrig spenatsoppa

Glömde lägga upp receptet igårkväll, förlåt! 
Men här kommer iallafall receptet på min spenatsoppa.
 
Till 4 pers
 
500g fryst, hackad spenat
1 msk smör
6 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar el.motsvarande
4 dl vispgrädde
50g philadelphia
1-2 tsk sambal oelek
Muskot (rätt mycket)
Salt, vitpeppar
 
Förslag på tillbehör:
Kokta ägg, räkor, kallrökt lax
 
Tina spenaten i 1 dl av vattnet i en stor kastrull. Tillsätt smör och häll på resten av vattnet.
Smula ner buljongen och låt soppan koka ca 10-15 min. 
Rör i sambal, grädde och philadelphia och sist kryddorna. Smaka av. 
 
Om du vill kan du mixa soppan med mixerstav, men jag tyckte inte det behövdes. 
 
Servera med något gott tillbehör så du får i dig protein! 
 
 
 
 

Kommentarer
Kajsa ♡ säger:

Smarrigt :)

2013-01-23 | 16:07:36
Bloggadress: http://doucare.nu
Kajsa ♡ säger:

Haha stryk min kommentar!! Såg att jag skrev "Smarrigt" på förra inlägget också. Nu får jag fan ta och variera mig lite :P

Svar: ;)
kanduvisslajohanna.blogg.se

2013-01-23 | 16:08:25
Bloggadress: http://doucare.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback