Chokladglass

Igår var det riktigt varmt ute och jag fick ett stort begär av GLASS. Jag äter inte Alvestaglassen, som jag sett att många andra gör. Tycker dels inte att den är god, men sen är det faktiskt en väldigt massa skit i som jag inte tycker att det borde vara. Nej, så jag gjorde egen! 
 
Till en person
 
2 äggulor
1 dl grädde
2-3 tsk kakao
2 tsk sötning
 
Vispa grädden fluffig. Vispa ner resten och smaka av. Du kan få lägga till både sötning och kakao, allt beroende på hur Du vill att det ska smaka. 
Häll över i en lagom stor burk och ställ i frysen ca 2 timmar. Rör om några gånger under tiden. 
 
 
 

Kommentarer
Kajsa ♡ säger:

Smaskigt :)

2013-07-04 | 18:50:31
Bloggadress: http://doucare.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback